Zaciname z Pawnom cast 1.

14. května 2010 v 11:09 | mike knight |  Pawno

Dneska som s rozhodol vam troska rzsirit Temu pawno..zacneme Zakladom , a vyjadrenim pojmov

public (alebo tiez callback) - cast kódu, do ktorej sa zapisuje kód, ktory sa bude volat väcsinou ako dôsledok nejakej udalosti (spustenie serveru, pripoji/odpoji sa hrac a pod.), alebo timerom (vysvetlime v ?alsich castiach).

forward - funkcia, ktorou oznamime kompileru, ze sa v kóde vyskystne takato funkcia. Musi sa pouzivat hlavne pri publicoch, pricom musi byt v kóde umiestneny nad nim. Definuje sa: forward NazovPublicu(vsetky parametre ako v publicu);, teda ak mame napriklad public OnPlayerKill(playerid), pouzijeme forward OnPlayerKill(playerid);.

define - funkciou #define sa definuju rôzne veci, ako napriklad, ci sa jedna o filterscript (#define FILTERSCRIPT, pozri minulu cast serialu), ?alej napriklad farby (#define cierna 0x000000AA), aby sme si nemuseli pamätat ich kód a pod.

stock - ma takmer rovnaky vyznam ako public, s tym rozdielom, ze sa nemusi forwardovat, neda sa volat timerom a kompiler nam nebude vypisovat varovania, ze sa funkcia nepouziva (vyhodne napriklad v pripade, ze kompilujete mód pocas vyvoja a funkciu uz mate nadefinovanu, ale nepouzivate ju).

native - pouziva sa na definovanie funkcii, ale len takych, ktore su nakódovane v SA:MP alebo plugine. Vsetky funkcie, ktore zadefinujeme s native(), sa zobrazia v zozname funkcii na pravej strane, da sa teda vyuzit v includoch (.INC), kde si vytvorime funkciu napr. pomocou publicu/stocku a potom pouzijeme

/*
native Funkcia(parametre);
*/


new - pouziva sa na definiciu premennych, pouzitie: new
nazovpremennej; pred nazvom premennej môzeme definovat datove typy:
-
integer - int:nazov - celociselna hodnota, vsetky premenne su defaultne
tohto typu (ak nezadame iny datovy typ).
- float - Float:nazov -
desatinne cisla.
- boolean - bool:nazov - logicka hodnota true/false,
1/0.
- string - String:nazov - slovny a ciselny retazec.
- file -
File:nazov - pouziva sa pre pracu so subormi v scriptfiles (este o nich
budeme hovorit).
- menu - Menu:nazov - pouziva sa na menu (takisto o
nich budeme este hovorit).
- textdraw - Text:nazov - na textdrawy
(tiez este budeme preberat).
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Bonnbónek-Emm Bonnbónek-Emm | Web | 14. května 2010 v 11:11 | Reagovat

Překrásný hezů blogísek:-)

2 POPPY.na POPPY.na | Web | 14. května 2010 v 11:16 | Reagovat

HUSTÁ VÝHRA PRO TEBE

3 Admin Admin | 14. května 2010 v 11:18 | Reagovat

jj dik :)

4 S@B S@B | Web | 14. května 2010 v 11:20 | Reagovat

krásný blog !! :D

5 Admin Admin | 14. května 2010 v 12:17 | Reagovat

dik :P mame aj svoj server :)
80.79.31.169:8583
je tam RZE 8

6 emmko emmko | E-mail | 12. srpna 2010 v 21:13 | Reagovat

Kde mam uložit pawno ?? :-?

7 Admin Admin | E-mail | 3. září 2014 v 19:54 | Reagovat

Mame tem pojebany server zrušit

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama